Daca va intrebati ce a mai facut d-na Udrea in ultima vreme (bineinteles la conducerea turismului romanesc; in alte ipostaze o tot vedem aparand la tv), vin eu cu o stire proaspata, un comunicat de presa aparut pe site-ul MDRT. D-na Udrea se pregateste sa lanseze brandul turistic al Romaniei! Si nu oriunde, ci la Expozitia Mondiala de la Shanghai pe 29 iulie, adica joi.
Adevarul e ca, in momentul in care am citit comunicatul, am inceput sa ma intreb ce lansase Ministerul Turismului anul trecut, mai ales ca protagonistii sunt aceiasi: Nadia Comaneci, Ilie Nastase, Hagi si dna Udrea. Imi storceam creierii sa-mi dau seama ce facuse atat de important anul trecut ministrul. Si-am reusit! Era vorba de minunatul slogan “Romania, land of choice” pe care toata lumea l-a luat la misto. Aaa, si era sa uit: tot anul trecut a lansat si Imnul Turismului Romanesc, cel care avea sa devina un slagar pe intregul litoral (in afara de momentul lansarii, nu am mai auzit deloc acest imn) si varianta de club, remix-ul pe care am dat vreo 10.000 de euro.
Trecand peste toate aceste initiative “laudabile”, care au avut efectele scontate, revitalizand turismul romanesc, joi vom mai face un pas in acest sens. Vom lansa in fata a zeci de mii de vizitatori ai Expozitiei de la Shanghai, brandul turistic al Romaniei in cadrul Zilei Nationale a Romaniei. Din comunicat mai aflam si alte lucruri interesante: “Cu acest prilej va fi prezentat noul logo si noul slogan sub care Romania va fi promovata ca destinatie turistica in urmatorii ani.” Deci renuntam la “Land of Choice”, care ne-a tinut doar un an. In plus, “logoul sub care va fi promovata Romania este unul proaspat, inspirat de unul dintre cele mai puternice simboluri ale poporului roman si in acord cu tendintele mondiale de reorientare spre natura, descoperire, conservare”.
De-abia astept sa vad noul logo si noul slogan al turismului romanesc. Sper ca va fi ceva la fel de inspirat ca anteriorul :). Sa ne tina tot asa, aproape un an de zile. Voi reveni cu un post dupa lansare.