Destinatii Europene

Informatii Turistice pentru Azerbaidjan

Untitled Document

Ambasada României în Republica Azerbaidjan
Adresa: Str. Akademik Hasan Aliyev, nr. 125 A (Narimanov) Baku 
Telefon: 00994 12-465.63.78
Fax: 00994 12-465.60.76
Sectia consulară: 00994 12-465.09.25
E-mail: rom_amb_baku@azdata.net
Ambasador: Dl. Nicolae URECHE

Regim pasapoarte
Paşaport simplu: este necesară obţinerea vizei
Paşaport de serviciu:nu este necesară obţinerea vizei pentru scurt sejur
Paşaport diplomatic:nu este necesară obţinerea vizei pentru scurt sejur
Perioada de scurt sejur (zile): 90

Condiţii de intrare şi regim de şedere

Pentru cetăţenii români care călătoresc în Azerbaidjan este necesară obţinerea vizei de intrare. Sunt exceptaţi posesorii de paşapoarte diplomatice şi de serviciu pentru o perioada de 3 luni. Există posibilitatea obţinerii vizei la aeroportul din Baku. Solicitantul depune o cerere la biroul consular al serviciului de imigraţii, însoţită de invitaţie şi de o fotografie. Taxa este de 40 USD. Durata de şedere permisă de viză variază de la o săptămână până la un an. Scopurile pentru care sunt acordate vizele sunt, de regulă: vizită, turism, afaceri, muncă, studii, tranzit, transport. Informaţii suplimentare privind condiţiile de intrare şi regimul de şedere pot fi obţinute de la Ambasada Republicii Azerbaidjan la Bucureşti (Str. Grigore Gafencu nr. 10, sector 1; Tel: 233-2484; Fax: 233-2465; www.azembassy.ro ).
Cetăţenii români au obligaţia ca, în termen de 3 zile de la data intrării pe teritoriul Republicii Azerbaidjan, să se prezinte la oficiul local al poliţiei pentru a îşi înregistra şederea. Obligaţia se consideră respectată prin înregistrarea la un hotel. Această obligaţie se aplică indiferent de tipul călătoriei (cu sau fără viză).
Nerespectarea obligaţiei de înregistrare, depăşirea termenului de şedere, încălcarea scopului declarat al călătoriei sau imposibilitatea dovedirii datei de intrare pe teritoriul national sunt considerate încălcări ale legislaţiei privind regimul străinilor şi se sancţionează cu amendă.
Pentru informaţii suplimentare despre condiţiile de intrare şi regimul de şedere în Azerbaidjan, recomandăm consultarea informaţiilor oficiale furnizate de autorităţile azere:

Noi condiţii de şedere pentru cei care intenţionează să muncească în Azerbaidjan
Pentru cetăţenii români care intenţionează să se deplaseze în Azerbaidjan, în special în interes de muncă, semnalăm introducerea unor noi prevederi în privinţa regimului cetăţenilor străini rezidenţi în această ţară.
Cele mai importante modificări din Legea imigraţiei se referă la modalitatea de înregistrare a cetăţenilor străini care îşi desfăşoară activitatea în Azerbaidjan.
Precizăm faptul că este necesar de obţinut permisul de şedere temporară în această ţară.
Astfel, cei interesaţi trebuie să se asigure că sunt parcurşi toţi paşii prevăzuţi de lege:

  • În primă fază, angajatorul azer, care doreşte să importe forţă de muncă din străinătate, inclusiv din România, trebuie să obţină aprobarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale din Azerbaidjan;
  • Fiecare angajat străin trebuie să obţină de la Serviciul de Stat pentru Imigraţie un permis de şedere temporară, care este valabil un an – permisul se poate prelungi de maximum patru ori;
  • După obţinerea permisului, cetăţenii străini trebuie să se prezinte la Ministerul de Interne pentru a se înregistra în calitate de rezident.

Obţinerea permisului de şedere temporară este necesară şi pentru persoanele căsătorite cu cetăţeni azeri sau care trăiesc în concubinaj, cei care au investiţii în economia azeră sau studenţi.
Nerespectarea noilor prevederi legale poate fi sancţionată cu pedepse mergând până la închisoare.
Cu acest prilej reamintim cetăţenilor români care se deplasează în străinătate faptul că este necesar să se informeze asupra legislaţiei ţării de destinaţie înainte de plecare şi să o respecte. Necunoaşterea acesteia nu îi fereşte să fie traşi la răspundere de către autorităţile statului respectiv.
Apeluri de urgenta

  • 102 – poliţia
  • 103 - salvarea
  • 101 - pompierii

Reglementări vamale
La intrarea în Azerbaidjan posesorii de paşapoarte simple trebuie să completeze o declaraţie vamală tipizată, în care se indică suma în valută, obiectele din aur, argint, arme, etc., care se ştampilează la trecerea prin punctul vamal. Atentie! Această declaraţie vamală trebuie păstrată şi prezentată la ieşirea din ţară, când se va completa o alta declaraţie vamală.
La iesirea din Azerbaidjan catre ţările care fac parte din Uniunea Vamala (CSI) se poate scoate orice sumă în numerar fără declarare şi prezentare de adeverinţe. Scoaterea valutei în terţe tari - până la 5000 USD - fără declarare, de la 5000 la 10.000 USD - trebuie declarată în scris, iar peste 10.000 USD sunt necesare documente care să ateste cumpărarea, scoaterea din cont, introducerea anterioară în Azerbaidjan.
Se permite tranzitarea, fără plata taxelor vamale, de către persoane fizice, a mărfurilor care nu au destinaţie de producţie sau scopuri comerciale, în valoare de până la 1000 USD şi 50 kg de persoană; în cazul valorii mărfurilor de până la 5000 USD şi greutăţii totale de până la 250 kg se aplică o formă simplificată de declarare cu plata impozitelor şi taxelor vamale aferente, iar ce depăşeşte limitele de mai sus - conform normelor general stabilite.

 

 

Ultimile Oferte Turistice pentru Azerbaidjan