Românii preferÄÆ’ ca destinaÅ£ie de schi, în perioada sÄÆ’rbÄÆ’torilor de iarnÄÆ’, Austria, iar ca mijloc de transport cei mai mulÅ£i aleg maÅŸina proprie, potrivit datelor furnizate, pentru NewsIn, de cÄÆ’tre operatori de turism din România.
Potrivit AgenÅ£iei Marshal Turism, numÄÆ’rul românilor care aleg sÄÆ’-ÅŸi petreacÄÆ’ sÄÆ’rbÄÆ’torile de iarnÄÆ’ la schi în strÄÆ’inÄÆ’tate a crescut, în 2007, în medie cu 35 %, faÅ£ÄÆ’ de anul trecut.
Din ofertele agenÅ£iei reiese cÄÆ’ majoritatea hotelurilor cresc preÅ£urile cu cel puÅ£in 20 de euro în perioada sÄÆ’rbÄÆ’torilor de iarnÄÆ’.Un element de luat în calcul este acela cÄÆ’ în ofertele Marshal Turism preÅ£urile la hotelurile de trei stele sunt mai mari faÅ£ÄÆ’ de preÅ£urile de la hotelurile de patru stele.
În Austria, la un hotel de trei stele din staÅ£iunea St. Cristoph, tariful pentru perioada CrÄÆ’ciunului este de 122 de euro pe noapte de persoanÄÆ’, iar la un hotel de patru stele din staÅ£iunea Galtur, pentru aceaÅŸi perioadÄÆ’, preÅ£ul este de 48 de euro. De Revelion cazarea se scumpeÅŸte la 170 de euro de persoanÄÆ’ pe noapte la hotelul de trei stele, ajungând pânÄÆ’ la 86 de euro la hotelul de patru stele .
"PreÅ£urile nu diferÄÆ’ neapÄÆ’rat în funcÅ£ie de numÄÆ’rul de stele, ci sunt condiÅ£ionate de locaÅ£ia hotelului, tipul de camera. De asemenea, diferenÅ£a este datÄÆ’ ÅŸi de eventuale servicii suplimentare incluse în tarif, dar ÅŸi de distanÅ£a pânÄÆ’ la zona de schi", a declarat pentru NewsIn, directorul comercial al Marshal Turism, Cristian GhiÅ£ÄÆ’.
Printre serviciile speciale oferite de hoteluri se aflÄÆ’ reduceri pentru copii, camerÄÆ’ specialÄÆ’ pentru aceÅŸtia precum ÅŸi supraveghetori. Biblioteca, piscina ÅŸi sauna fac de asemenea parte din ofertele suplimentare.
Chiar dacÄÆ’ preÅ£urile de cazare sunt mult mai mici în Å£ÄÆ’ri ca Polonia ÅŸi Slovenia, românii nu le aleg în numÄÆ’r mare pentru petrecerea vacanÅ£elor de iarnÄÆ’, preferând Austria sau Å£ÄÆ’ri mai îndepÄÆ’rtate ca ElveÅ£ia ÅŸi Italia, potrivit datelor agenÅ£iei de turism.
În acest an, 110 pasageri au folosit serviciile Marshal Turism pentru a petrece un Revelion în Austria, 36 pasageri ÅŸi-au rezervat un An Nou în ElveÅ£ia ÅŸi 32 de turiÅŸti în Italia. Pentru FranÅ£a compania a înregistrat 24 de rezervÄÆ’ri, pentru Slovacia 20, iar pentru Polonia 18 rezervÄÆ’ri, potrivit informaÅ£iilor furnizate de agenÅ£ie.
AgenÅ£ia de turism estimeazÄÆ’ pentru 2007 o cifrÄÆ’ de afaceri de circa 27 milioane de euro, faÅ£ÄÆ’ de 21 milioane de euro în 2006. Potrivit datelor companiei, creÅŸterea este datoratÄÆ’ numÄÆ’rului mai mare de pachete turistice vândute ÅŸi în special a pachetelor charter ÅŸi a pachetelor de Revelion.
Proprietarul AgenÅ£iei de turism Paralela 45, Alin Burcea, a declarat, pentru NewsIn, cÄÆ’ agenÅ£ia a trecut la contractarea directÄÆ’. AdicÄÆ’ la cumpÄÆ’rarea de pachete pentru sÄÆ’rbÄÆ’tori direct de la propietari.
"Am mers în Austria ÅŸi am cumpÄÆ’rat pachete turistice direct de la proprietari pentru a face faÅ£ÄÆ’ cererii. Majoritatea românilor preferÄÆ’ sÄÆ’ meargÄÆ’ în Austria folosind maÅŸina proprie. Este mai aproape decât FranÅ£a sau ElveÅ£ia ÅŸi nu-i încântÄÆ’ cÄÆ’lÄÆ’toria cu avionul. Am avut o ofertÄÆ’ de 200 de euro plus taxe de aeroport, dar nu s-a vândut. Momentan mai avem foarte puÅ£ine locuri disponibile pentru perioada sÄÆ’rbÄÆ’torilor de iarnÄÆ’", a mai declarat Alin Burcea.
Oferta Paralela 45 conÅ£ine pe lângÄÆ’ hoteluri ÅŸi pensiuni. Astfel, la o pensiune de douÄÆ’ margarete în localitatea Kaprun din Austria, pentru un pachet de ÅŸapte nopÅ£i o persoanÄÆ’ plÄÆ’teÅŸte 345 de euro pentru perioada CrÄÆ’ciunului ÅŸi 380 de euro pentru Revelion, potrivit datelor Paralela 45.
În aceeaÅŸi localitate, într-un hotel de trei stele, pentru un pachet de ÅŸapte nopÅ£i, un turist plÄÆ’teÅŸte circa 582 de euro de CrÄÆ’ciun ÅŸi 599 de euro de Revelion. Tot în Austria, în localitatea Zell am See, într-un hotel de patru stele, pentru ÅŸapte nopÅ£i în perioada CrÄÆ’ciunului o persoanÄÆ’ plÄÆ’teÅŸte 683 de euro, iar de Revelion 705 euro.
Pentru 2007, Paralela 45 estimeazÄÆ’ un rulaj de 34 de milioane de euro, faÅ£ÄÆ’ de 26 de milioane de euro în 2006. În ceea ce priveÅŸte profitul, potrivit estimÄÆ’rilor, acesta se va cifra la aproximativ 500.000 de euro, a mai precizat directorul agenÅ£iei de turism.
El estimeazÄÆ’ pentru 2007 an un profit de circa 500.000 de euro, pe fondul investiÅ£iilor foarte mari realizate în cursul anului. "Circa 6 milioane de euro într-un hotel de patru stele în BucureÅŸti ÅŸi unul de trei stele la mare", a mai menÅ£ionat Burcea.
AgenÅ£ia de turism J'Info Tours oferÄÆ’ ca destinaÅ£ii de schi Austria, FranÅ£a, Italia ÅŸi Bulgaria. Pentru Salzburg (Austria) agenÅ£ia oferÄÆ’ zboruri charter, iar pentru celelalte Å£ÄÆ’ri pachete individuale.
"TuriÅŸtii români preferÄÆ’ confortul ÅŸi la preÅ£ ÅŸi la transport, de aceea pachetele cu cursÄÆ’ avion charter au mare cÄÆ’utare.
Dar pentru Austria ÅŸi Bulgaria sunt ÅŸi persoane care merg în regim individual", au declarat, pentru NewsIn, reprezentanÅ£i ai companiei.
Potrivit datelor agenÅ£iei, a crescut numÄÆ’rul românilor care decid sÄÆ’-ÅŸi petreacÄÆ’ sÄÆ’rbÄÆ’torile în strÄÆ’inÄÆ’tate. Pentru Revelion mai sunt foarte puÅ£ine locuri libere, însÄÆ’ pentru perioada CrÄÆ’ciunului J'Info Tours a înregistrat mai puÅ£ine crereri.
În primele 9 luni ale anului 2007, agenÅ£ia de turism a înregistrat o cifrÄÆ’ de afaceri de 29 milioane de euro, iar în anul 2006, cifra de afaceri a fost 21 milioane de euro. J'Info Tours a finalizat, în 2007, investiÅ£ia de la Valea - ArginÅ£ilor, pensiune de patru stele la Simon-Bran. Pentru 2008, reprezentanÅ£ii companiei au anunÅ£at investiÅ£ii în tehnologie, software ÅŸi training pentru angajaÅ£i.
Sursa NewsIn
Construit pe ruinele unui fort maur numit Magerit, Madridul a devenit capitală în 1561