Românii preferă ca destinaţie de schi, în perioada sărbătorilor de iarnă, Austria, iar ca mijloc de transport cei mai mulţi aleg maşina proprie, potrivit datelor furnizate, pentru NewsIn, de către operatori de turism din România.
Potrivit Agenţiei Marshal Turism, numărul românilor care aleg să-şi petreacă sărbătorile de iarnă la schi în străinătate a crescut, în 2007, în medie cu 35 %, faţă de anul trecut.
Din ofertele agenţiei reiese că majoritatea hotelurilor cresc preţurile cu cel puţin 20 de euro în perioada sărbătorilor de iarnă.Un element de luat în calcul este acela că în ofertele Marshal Turism preţurile la hotelurile de trei stele sunt mai mari faţă de preţurile de la hotelurile de patru stele.
În Austria, la un hotel de trei stele din staţiunea St. Cristoph, tariful pentru perioada Crăciunului este de 122 de euro pe noapte de persoană, iar la un hotel de patru stele din staţiunea Galtur, pentru aceaşi perioadă, preţul este de 48 de euro. De Revelion cazarea se scumpeşte la 170 de euro de persoană pe noapte la hotelul de trei stele, ajungând până la 86 de euro la hotelul de patru stele .
"Preţurile nu diferă neapărat în funcţie de numărul de stele, ci sunt condiţionate de locaţia hotelului, tipul de camera. De asemenea, diferenţa este dată şi de eventuale servicii suplimentare incluse în tarif, dar şi de distanţa până la zona de schi", a declarat pentru NewsIn, directorul comercial al Marshal Turism, Cristian Ghiţă.
Printre serviciile speciale oferite de hoteluri se află reduceri pentru copii, cameră specială pentru aceştia precum şi supraveghetori. Biblioteca, piscina şi sauna fac de asemenea parte din ofertele suplimentare.
Chiar dacă preţurile de cazare sunt mult mai mici în ţări ca Polonia şi Slovenia, românii nu le aleg în număr mare pentru petrecerea vacanţelor de iarnă, preferând Austria sau ţări mai îndepărtate ca Elveţia şi Italia, potrivit datelor agenţiei de turism.
În acest an, 110 pasageri au folosit serviciile Marshal Turism pentru a petrece un Revelion în Austria, 36 pasageri şi-au rezervat un An Nou în Elveţia şi 32 de turişti în Italia. Pentru Franţa compania a înregistrat 24 de rezervări, pentru Slovacia 20, iar pentru Polonia 18 rezervări, potrivit informaţiilor furnizate de agenţie.
Agenţia de turism estimează pentru 2007 o cifră de afaceri de circa 27 milioane de euro, faţă de 21 milioane de euro în 2006. Potrivit datelor companiei, creşterea este datorată numărului mai mare de pachete turistice vândute şi în special a pachetelor charter şi a pachetelor de Revelion.
Proprietarul Agenţiei de turism Paralela 45, Alin Burcea, a declarat, pentru NewsIn, că agenţia a trecut la contractarea directă. Adică la cumpărarea de pachete pentru sărbători direct de la propietari.
"Am mers în Austria şi am cumpărat pachete turistice direct de la proprietari pentru a face faţă cererii. Majoritatea românilor preferă să meargă în Austria folosind maşina proprie. Este mai aproape decât Franţa sau Elveţia şi nu-i încântă călătoria cu avionul. Am avut o ofertă de 200 de euro plus taxe de aeroport, dar nu s-a vândut. Momentan mai avem foarte puţine locuri disponibile pentru perioada sărbătorilor de iarnă", a mai declarat Alin Burcea.
Oferta Paralela 45 conţine pe lângă hoteluri şi pensiuni. Astfel, la o pensiune de două margarete în localitatea Kaprun din Austria, pentru un pachet de şapte nopţi o persoană plăteşte 345 de euro pentru perioada Crăciunului şi 380 de euro pentru Revelion, potrivit datelor Paralela 45.
În aceeaşi localitate, într-un hotel de trei stele, pentru un pachet de şapte nopţi, un turist plăteşte circa 582 de euro de Crăciun şi 599 de euro de Revelion. Tot în Austria, în localitatea Zell am See, într-un hotel de patru stele, pentru şapte nopţi în perioada Crăciunului o persoană plăteşte 683 de euro, iar de Revelion 705 euro.
Pentru 2007, Paralela 45 estimează un rulaj de 34 de milioane de euro, faţă de 26 de milioane de euro în 2006. În ceea ce priveşte profitul, potrivit estimărilor, acesta se va cifra la aproximativ 500.000 de euro, a mai precizat directorul agenţiei de turism.
El estimează pentru 2007 an un profit de circa 500.000 de euro, pe fondul investiţiilor foarte mari realizate în cursul anului. "Circa 6 milioane de euro într-un hotel de patru stele în Bucureşti şi unul de trei stele la mare", a mai menţionat Burcea.
Agenţia de turism J'Info Tours oferă ca destinaţii de schi Austria, Franţa, Italia şi Bulgaria. Pentru Salzburg (Austria) agenţia oferă zboruri charter, iar pentru celelalte ţări pachete individuale.
"Turiştii români preferă confortul şi la preţ şi la transport, de aceea pachetele cu cursă avion charter au mare căutare.
Dar pentru Austria şi Bulgaria sunt şi persoane care merg în regim individual", au declarat, pentru NewsIn, reprezentanţi ai companiei.
Potrivit datelor agenţiei, a crescut numărul românilor care decid să-şi petreacă sărbătorile în străinătate. Pentru Revelion mai sunt foarte puţine locuri libere, însă pentru perioada Crăciunului J'Info Tours a înregistrat mai puţine crereri.
În primele 9 luni ale anului 2007, agenţia de turism a înregistrat o cifră de afaceri de 29 milioane de euro, iar în anul 2006, cifra de afaceri a fost 21 milioane de euro. J'Info Tours a finalizat, în 2007, investiţia de la Valea - Arginţilor, pensiune de patru stele la Simon-Bran. Pentru 2008, reprezentanţii companiei au anunţat investiţii în tehnologie, software şi training pentru angajaţi.
Sursa NewsIn
Construit pe ruinele unui fort maur numit Magerit, Madridul a devenit capitală în 1561