Ca sa punem turismul romanesc pe picioare, consultantii Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT) propun peste 100 de actiuni care trebuie realizate, printre care crearea brandului turistic, pregatirea profesionala a angajatilor, planificarea dezvoltarii turismului, imbunatatirea cercetarii pietei turistice, precum si implicarea eficienta a autoritatii care se ocupa de turism.
OMT recomanda promovarea destinatiilor autohtone pe pietele externe, in special in Germania, Austria, Italia, Franta, Marea Britanie, Ungaria, Rusia si SUA.
Principalele segmente cu potential sunt turismul de afaceri, litoralul, statiunile balneare, turismul cultural, cel de aventura si sport. Daca pe plan international sunt mai atragatoare Delta, muntii si turismul pentru tineri, la intern trebuie promovate sporturile de iarna, dar si parcurile de recreere care trebuie amenajate langa orase.
Master Planul (n.r. - planul de actiune) pentru dezvoltarea turismului va ajunge saptamana viitoare pe masa guvernului, care trebuie sa-l aprobe pentru a fi implementat, sustine secretarul de stat pentru turism Lucia Morariu.
Brand pe banii UE
Romania trebuie sa-si creeze, pana anul viitor, un brand turistic puternic, care sa atraga privirile turistilor straini asupra noastra. Pentru elaborarea si promovarea acestui brand vor fi cheltuiti intre 20 si 30 de milioane de euro, bani asigurati din fonduri structurale, potrivit Luciei Morariu.
Tara noastra nu are, pana in acest moment, un brand turistic. Iar sloganul cu care Romania se prezinta turistilor staini - „Simply Surprising” - a fost criticat de consultantii OMT, cei care au lucrat timp de sase luni la Master Planul pentru dezvoltarea turismului romanesc in urmatorii 19 ani.
„Echipa noastra a avut o reactie critica la sloganul actual al turismului romanesc - „Simply Surprising” -, pentru ca el nu comunica esenta Romaniei pentru potentialii vizitatori”, a declarat Richard Batchelor, seful echipei de consultanti internationali, ieri, la conferinta de lansare a documentului.
Concluzia specialistilor OMT este ca tara noastra nu are o imagine clara, pozitiva si puternica pe piata internationala.
De altfel, una dintre principalele recomandari cuprinse in Master Plan este „reformularea profunda a programului de marketing al Romaniei ca destinatie turistica”. Aceasta inseamna, pe langa brandul turistic, analiza celor mai atractive piete potentiale pe care sa se focalizeze strategia de marketing.
Problemele turismului autohton
Master Planul prezinta o radiografie a piedicilor care stau in calea dezvoltarii turismului romanesc. Lipsa autostrazilor, a soselelor de centura si a drumurilor transeuropene, drumurile proaste si, deseori, fara indicatoare taie cheful strainilor de a mai reveni la noi.
Iar cand ajung si se cazeaza, constata ca multe dintre hoteluri n-au fost modernizate de mult, iar calitatea serviciilor este sub asteptari. Cauza: salariile mici si conditiile grele de munca, care ii determina pe multi angajati din turism sa plece in strainatate.
Sursa EVZ
Construit pe ruinele unui fort maur numit Magerit, Madridul a devenit capitală în 1561