PeÅŸterile ÅŸi comunele din judeÅ£ele Å£ÄÆ’rii vor fi reamenajate ÅŸi dezvoltate, iar imaginea României va fi promovatÄÆ’ pe Eurosport ÅŸi CNN pentru 1,3 milioane de euro
Ministerul Turismului (MT) a alocat aproape un milion de euro cu tot cu TVA pentru realizarea unor studii de prefezabilitate pentru amenajarea ÅŸi reamenajarea unor peÅŸteri ÅŸi saline, din bani de la bugetul de stat. Astfel, licitaÅ£ia va avea loc în luna august, iar lucrÄÆ’rile sunt împÄÆ’rÅ£ite pe patru loturi, fiecare contract având o duratÄÆ’ de trei luni. În primul lot de lucrÄÆ’ri sunt incluse salinele Praid (Harghita) SlÄÆ’nic Prahova (Prahova) ÅŸi Cacica (Suceava) iar MT este dispus sÄÆ’ plÄÆ’teascÄÆ’ 100.000 de euro fÄÆ’rÄÆ’ TVA.
Al doilea lot cuprinde studii de oportunitate care se referÄÆ’ la amenajarea ÅŸi reamenajarea a ÅŸase peÅŸteri din mai multe judeÅ£e, dar ÅŸi a complexului carstic de la Ponoarele ÅŸi a Galeriei Prosacului (MehedinÅ£i). Valoarea acestor studii se ridicÄÆ’ la 240.000 de euro fÄÆ’rÄÆ’ TVA.
În cadrul celui de-al treilea lot sunt incluse studii de prefezabilitate pentru dezvoltarea turismului în general, dar ÅŸi a celui balnear, mai ales în staÅ£iunea Snagov ÅŸi Ostrovul Simian, care include ÅŸi oraÅŸul Drobeta Turnu Severin, a cÄÆ’rui valoare este de 190.000 de euro fÄÆ’rÄÆ’ TVA. AlÅ£i 248.000 de euro au fost alocaÅ£i pentru dezvoltarea turisticÄÆ’ a zonei Å¢ara FÄÆ’gÄÆ’raÅŸului, a depresiunilor TopliÅ£a ÅŸi Bihor, a unor comune din judeÅ£ele CaraÅŸ Severin, Cluj ÅŸi Giurgiu, dar ÅŸi a unor zone de dezvoltare din Bihor, Covasna ÅŸi BraÅŸov.
„Romania – Land of choice” pe CNN ÅŸi Eurosport
Vistieria ministerului se va goli de 1,3 milioane de euro, procedura de achiziÅ£ie publicÄÆ’ a serviciilor de promovare a României pe piaÅ£a internaÅ£ionalÄÆ’ fiind finalizatÄÆ’.
DupÄÆ’ ce a cerut trusturilor media din Å£arÄÆ’ sÄÆ’ punÄÆ’ la dispoziÅ£ie spaÅ£iu ÅŸi timp pentru promovarea campaniei „Turist în România”, Udrea va plÄÆ’ti un milion de euro canalelor Eurosport ÅŸi Eurosport 2 pentru difuzarea a 1.025 de spoturi, cât ÅŸi pentru o campanie de sponsorship de 325 de billboarduri de ÅŸase secunde ÅŸi 9 milioane de bannere cu difuzare pe Internet, potrivit unui comunicat al MT.
AlÅ£i 334.950 de euro, fÄÆ’rÄÆ’ TVA, vor intra în contul CNN, unde vor fi difuzate 529 de spoturi. Campania „Romania – Land of choice” se va derula în perioada august-decembrie 2009, cu scopul de a creÅŸte numÄÆ’rul de turiÅŸti strÄÆ’ini în Å£ara noastrÄÆ’.
TUI vede „premise încurajatoare”
Touroperatorul german TUI, care s-a retras de pe piaÅ£a româneascÄÆ’ acum trei ani, a dat zilele acestea curs invitaÅ£iei Elenei Udrea. ReprezentanÅ£ii TUI au fost plimbaÅ£i marÅ£i prin hotelurile de pe litoral ÅŸi au declarat cÄÆ’ existÄÆ’ „premise încurajatoare” pentru a reinclude România în cataloagele grupului german.
Când operatorul german a ieÅŸit de pe piaÅ£a autohtonÄÆ’ a spus cÄÆ’ România trebuie sÄÆ’ respecte condiÅ£ii minimale: funcÅ£ionalitatea litoralului într-un sezon bine definit, zboruri directe între ConstanÅ£a ÅŸi oraÅŸe din Germania, campanii de marketing comune ÅŸi tarife competitive ale hotelierilor de pe litoral.
1 milion de euro va da Elena Udrea pentru 1.025 de spoturi difuzate pe tv.
Sursa : Gandul
Construit pe ruinele unui fort maur numit Magerit, Madridul a devenit capitală în 1561