Peşterile şi comunele din judeţele ţării vor fi reamenajate şi dezvoltate, iar imaginea României va fi promovată pe Eurosport şi CNN pentru 1,3 milioane de euro
Ministerul Turismului (MT) a alocat aproape un milion de euro cu tot cu TVA pentru realizarea unor studii de prefezabilitate pentru amenajarea şi reamenajarea unor peşteri şi saline, din bani de la bugetul de stat. Astfel, licitaţia va avea loc în luna august, iar lucrările sunt împărţite pe patru loturi, fiecare contract având o durată de trei luni. În primul lot de lucrări sunt incluse salinele Praid (Harghita) Slănic Prahova (Prahova) şi Cacica (Suceava) iar MT este dispus să plătească 100.000 de euro fără TVA.
Al doilea lot cuprinde studii de oportunitate care se referă la amenajarea şi reamenajarea a şase peşteri din mai multe judeţe, dar şi a complexului carstic de la Ponoarele şi a Galeriei Prosacului (Mehedinţi). Valoarea acestor studii se ridică la 240.000 de euro fără TVA.
În cadrul celui de-al treilea lot sunt incluse studii de prefezabilitate pentru dezvoltarea turismului în general, dar şi a celui balnear, mai ales în staţiunea Snagov şi Ostrovul Simian, care include şi oraşul Drobeta Turnu Severin, a cărui valoare este de 190.000 de euro fără TVA. Alţi 248.000 de euro au fost alocaţi pentru dezvoltarea turistică a zonei Ţara Făgăraşului, a depresiunilor Topliţa şi Bihor, a unor comune din judeţele Caraş Severin, Cluj şi Giurgiu, dar şi a unor zone de dezvoltare din Bihor, Covasna şi Braşov.
„Romania – Land of choice” pe CNN şi Eurosport
Vistieria ministerului se va goli de 1,3 milioane de euro, procedura de achiziţie publică a serviciilor de promovare a României pe piaţa internaţională fiind finalizată.
După ce a cerut trusturilor media din ţară să pună la dispoziţie spaţiu şi timp pentru promovarea campaniei „Turist în România”, Udrea va plăti un milion de euro canalelor Eurosport şi Eurosport 2 pentru difuzarea a 1.025 de spoturi, cât şi pentru o campanie de sponsorship de 325 de billboarduri de şase secunde şi 9 milioane de bannere cu difuzare pe Internet, potrivit unui comunicat al MT.
Alţi 334.950 de euro, fără TVA, vor intra în contul CNN, unde vor fi difuzate 529 de spoturi. Campania „Romania – Land of choice” se va derula în perioada august-decembrie 2009, cu scopul de a creşte numărul de turişti străini în ţara noastră.
TUI vede „premise încurajatoare”
Touroperatorul german TUI, care s-a retras de pe piaţa românească acum trei ani, a dat zilele acestea curs invitaţiei Elenei Udrea. Reprezentanţii TUI au fost plimbaţi marţi prin hotelurile de pe litoral şi au declarat că există „premise încurajatoare” pentru a reinclude România în cataloagele grupului german.
Când operatorul german a ieşit de pe piaţa autohtonă a spus că România trebuie să respecte condiţii minimale: funcţionalitatea litoralului într-un sezon bine definit, zboruri directe între Constanţa şi oraşe din Germania, campanii de marketing comune şi tarife competitive ale hotelierilor de pe litoral.
1 milion de euro va da Elena Udrea pentru 1.025 de spoturi difuzate pe tv.
Sursa : Gandul
Construit pe ruinele unui fort maur numit Magerit, Madridul a devenit capitală în 1561