Pe 7 iulie s-a incheiat prima etapa a voturilor pentru alegerea celor 7 noi minuni naturale ale lumii. Imediat dupa aceea s-a publicat, in ordine alfabetica, lista obiectivelor ramase in competitie.
Din cele 77 ramase, pe 21 iulie, putin dupa ora 14, ora Romaniei, vor fi anuntate cele 28 de finaliste. Acestea vor fi selectate din cele 77, de o comisie alcatuita din experti, comisie coordonata de fostul presedinte al UNESCO, Federico Mayor.
Parcul National Retezat (PNR), a intrat, spre bucuria tuturor romanilor, intre cele 77 de semifinaliste. Insa….Supriza! Reprezentantii PNR au declarat ca nu suntem pregatiti pentru finale, asa ca alegerea Parcului printre cele 28 de finaliste ar fi un deserviciu pentru noi.
De ce? Pentru ca nu avem capacitati turistice, in zona existand doar 2 cabane si 2 pensiuni. Pentru ca nu avem suficienti ghizi, Parcul avand doar 16 angajati fata de circa 70 care ar fi necesari. Pentru ca Guvernul nu da niciun ban desi dna Udrea pare preocupata de transformarea turismului intr-o ramura prioritara a economiei.
Reprezentantii PNR sunt ingrijorati si din cauza faptului ca un val prea mare de turisti ar distruge echilibrul ecosistemului. Insa eu nu cred explicatia asta. Adica un comitet international alege 28 sau 7 locuri unice de pe Planeta pentru a fi distruse? Cine ar fi atat de iresponsabil incat sa faca sosele, hoteluri si baruri intr-o rezervatie naturala? Si in alte tari de pe Glob sunt locuri unice si specii pe cale de disparitie atent supravegheate si protejate, desi turismul este masiv.
Insusi mesajul campaniei contrazice temerile reprezentantilor Parcului referitoare la perturbarea ecosistemului: “Daca vrem sa salvam ceva, trebuie mai intai sa apreciem acel lucru”. Asa ca nu cred ca e asta adevaratul motiv.
Toata povestea asta e o treaba pur romaneasca. Ne chinuim sa mediatizam cat mai mult campania, promovam Parcul, votam, speram sa ramanem in top, iar acum, cand toate sunt pe fagasul bun, ne rugam sa fim eliminati, sa nu mai ajungem in finala.
Voi mai intelegeti ceva?
Da, pai mai bine dam 10 mii de euro pe un videoclip stupid cu “Romania the land of choice” decat sa amenajam 2 cabane si sa obtinem publicitate gratis. De aia merge lumea la Bulgari …
suntem cam fraieri:)))
trist e faptul ca ministerul turismului se mandreste cu acest obiectiv fara sa faca nimic pentru el! ministerul turismului considera ca a facut nu stiu ce mare lucru pentru parc…pacat