O noua controversa aparuta in Franta este legata de o masura care, cu siguranta, a nemultumit multa lume. Unele companii aeriene iau in considerare introducerea unei taxe suplimentare pentru suprapoderali in timp ce altele au luat deja aceasta masura.
Este cazul Air France -KLM care are inca din 2005 o asemenea politica si care a iesit in presa in incercarea de a se apara de criticile aparute in ultima vreme. Motivatii de genul ” nu trebuie sa platesti dublu din cauza ca esti bolnav” stau la baza argumentatiei oficialilor francezi care critica aceasta masura.
Mai exact, cei cu prea multe kilograme in plus sunt obligati sa plateasca 75% din pretul celui de-al loc ocupat, masura fiind introdusa din motive de siguranta asa cum au explicat purtatorii de cuvant ai companiei. E obligatoriu ca fiecare pasager sa aiba fixata centura de siguranta iar cei care nu incap pe un singur loc sunt nevoiti sa foloseasca centura de la scaunul alaturat, ocupand astfel doua locuri.
Mai mult, astazi a aparut o informatie eronata a Agentiei France-Presse care spunea ca aceasta taxa pentru supraponderali va fi introdusa in viitorul apropiat. Grupul Air France – KLM a anuntat astazi ca vestea buna (si de altfel singura schimbare aparuta) e ca de la 1 februarie pasagerii isi vor primi banii inapoi pentru cel de-al doilea loc in cazul in care zborurile nu sunt rezervate integral si mai raman locuri libere (lucru foarte corect in opinia mea).
Pentru corectitudine, Air France a dezmintit in aceeasi zi aceasta informatie sustinand ca nu intentioneaza sa ii oblige pe pasagerii supraponderali sa isi cumpere un bilet suplimentar.
De la 1 februarie 2010 Air France le propune pasagerilor corpolenti din clasa economica, daca aceasta nu este completa, rambursarea celui de-al doilea bilet, in cazul in care au optat sa il cumpere pentru confortul si siguranta lor.
Nu te contrazic in legatura cu masura referitoare la rambursarea costului celui de-al doilea bilet de la 1 februarie.
Cat despre obligativitatea cumpararii biletului suplimentar, masura este in vigoare inca din 2005. Ceea ce a dezmintit Air France a fost introducerea acestei masuri incepand cu 1 februarie, ea fiind deja adoptata de 5 ani.
Iti citez de pe site-ul Air France “if the flight is full and you have not reserved an additional seat, you may not be allowed to board if your build does not permit you to sit comfortably in a single seat”.