Turismul si Olimpiada de Iarna de la Vancouver

Pregatirile pentru Jocurile Olimpice de la Vancouver si din statiunea Whistler Blackcomb (unde se desfasoara probele de ski) au costat organizatorii aproape 5.7 miliarde de dolari, spre deosebire de estimarile initiale din 2003 care ajungeau la aproximativ 2 miliarde.

Fonduri imense au fost alocate pentru construirea complexului rezidential unde au fost gazduiti atletii, pentru ridicarea unui centru de conferinte sau construirea unei linii de metrou intre Vancouver si aeroport. Fiecare dolar insa a fost simtit de contribuabilii canadieni care si asa au fost afectati de criza economica mondiala si care nu mai sunt astazi atat de incantati de organizarea Jocurilor Olimpice la ei acasa.

Insa, in ciuda costurilor foarte mari, organizatorii spera ca aceste Jocuri Olimpice sa aduca beneficii economice tangibile pentru Vancouver si provincia British Columbia.

Pentru 17 zile, atat cat dureaza evenimentul sportiv, atentia lumii intregi este captata de orasul canadian, un important aflux de vizitatori si iubitori ai sporturilor de iarna fiind asteptat pentru a-si cheltui banii pe bunuri si servicii. Cateva sute de mii de turisti vor vizita tara in timpul Jocurilor Olimpice iar 25.000 de camere de hotel se spera a fi ocupate. Restaurantele si cafenelele vor cunoaste cresteri ale vanzarilor iar milioane de dolari vor fi cheltuiti pe bilete, bunuri si suveniruri.

Pe langa evenimentele sportive oficialii canadieni au organizat si o serie de manifestari culturale menite sa atraga atentia turistilor. Astfel, intre 22 ianuarie si 21 martie are loc Olimpiada Culturala unde vizitatorii se vor putea delecta cu spectacole de teatru, circ, lasere, expozitii de sculptura sau concerte.

Oficialii Comisiei Nationale de Turism din Canada vad Jocurile ca pe o oportunitate unica de a promova brandul turistic al Canadei pentru 2 miliarde de telespectatori din intreaga lume datorita acoperirii media de care beneficiaza evenimentul. De asemenea, mai exista un asa-zis efect halo post-olimpic conform caruia atat turismul cat si investitiile in zona vor creste imediat dupa incheierea Jocurilor Olimpice.

httpv://www.youtube.com/watch?v=0i1Urssaxqw

2 thoughts on “Turismul si Olimpiada de Iarna de la Vancouver

  1. Orville Mao

    Aw, this was a very good post. Within concept I’d like to jot down such as this additionally — spending time and real work to make a very good article… but so what can I say… I waste time a lot by no indicates seem to go carried out.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>