[imagebrowser id=43]
Reteaua de transport public reflecta gradul de dezvoltare si de civilizatie a unui oras si reprezinta un aspect deosebit de important pentru un turist plecat intr-o calatorie fara masina proprie.
EuroTest, grupul de cluburi de automobile din 15 tari condus de compania germana ADAC si Biroul European al Federatiei Internationale a Automobilului au examinat calitatea sistemelor de transport public din Europa in lunile octombrie si noiembrie 2009. Mai exact, cercetarea a fost desfasurata in 23 de orase europene si s-au urmarit aspecte precum timpul de calatorie, informatiile publice pentru pasageri, costuri, intervale orare de circulatie sau acoperirea orasului.
Munchen-ul se afla pe locul 1 in ceea ce priveste transportul in comun, primind calificativul “foarte bun” deoarece are legaturi rapide, informatii suficiente in statii si in mijloacele de transport si are un site web extrem de detaliat.
In categoria “bun” intra alte 11 orase europene: Helsinki, Viena, Praga, Hamburg, Conpehaga, Frankfurt, Barcelona, Leipzig, Cologne, Roma si Berna. Cu toate acestea, conform evaluarii exista anumite puncte slabe in retelele de transport in comun ale oraselor anterior mentionate. De exemplu, in Roma transportul public este ieftin dar ofera informatii insuficiente calatorilor iar in Frankfurt o calatorie este destul de costisitoare.
Cea de-a treia categorie ce primeste calificativul “satisfacator” este compusa din Paris, Bruxelles, Amsterdam, Varsovia, Oslo, Lisabona, Madrid, Londra si Budapesta.
“Codasele” din Europa in materie de transport in comun (dintre orasele cuprinse in studiu) sunt capitalele Croatiei si Sloveniei, Zagreb respectiv Ljubljana, insa si acestea sunt intr-un amplu proces de refacere a retelei de transport in comun.
In plus, studiul reflecta si alte aspecte interesante. De exemplu cel mai scump sistem de transport in comun este cel din Londra iar cel mai ieftin se regaseste in Praga.
Ma intreb cam pe unde s-ar fi situat Bucurestiul daca ar fi fost luat in considerare in acest studiu?