Sau cum vreti voi sa-i spuneti. Eu as mai avea in minte vreo cateva cuvinte insa ma abtin.
Nu se poate sa nu fi vazut pana acum intregul scandal iscat de lansarea brandului turistic al Romaniei de astazi de la Shanghai. Cum sunt majoritatea proiectelor in care e implicata dna Udrea si acesta este controversat, mai ales ca celebra frunza din logo s-a dovedit a fi copiata .
Am intrat de curiozitate si pe site-ul MDRT, unde am gasit atat cercetarea care a stat la baza realizarii acestui mega-brand, cat si date tehnice legate de semnificatiile logo-ului.
Cea mai amuzanta e partea in care sunt descrise elementele logo-ului. Daca nu v-ati dat seama pana acum, veti avea o revelatie:
Scrisul:
– “Scrisul de mana “România” nu este un font, ci un desen creat in mod special pentru Romania, ce exprima o personalitate unica bazata pe autenticitate si originalitate.”
– liniile sugereaza orizonturi deal-vale !!!
– accentul este un simbol al culturii unice a Romaniei;
Frunza (copiata):
– “Frunza cu o semnificaţie speciala în Romania: Un element omniprezent in folclorul romanesc. Poezia muzicala folclorica bazata pe sintagma “foaie verde” are notorietate maxima incontestabila intre romani si vorbeste despre insasi natura sufletului romanesc. ” :)))
Cam asa aratau si compunerile mele din scoala primara; la fel de pline de clisee. Ma asteptam ca la nivelul unui minister sau in cadrul unei firme platite cu peste 800.000 de euro pentru acest lucru, sa existe mult mai multa creativitate.
Urmeaza si o explicatie a sloganului pe care va invit s-o cititi ca sa intelegeti exact profunzimea acestuia. Recunosc ca nu sunt nici pe departe o specialista in branding, insa partea cu plagiatul si explicatiile din acest proiect mi se par PENIBILE. Eu sunt convinsa ca exista oameni in tara asta care ar fi putut veni cu un brand de 10 ori mai destept decat asta.
Oricum, si cei care au contribuit la lansarea brandului sunt sceptici in privinta succesului sau, mai ales cand produsul din spate este de o calitate indoielnica: “Pe langa o promovare foarte buna, Romania va avea nevoie de produs”. Nu cumva trebuia inceput invers? Cu produsul si apoi crearea unei imagini care sa determine turistul strain sa ne viziteze tara?
Si ca penibilul sa atinga cote halucinante, mai vedem si raspunsul dnei Udrea, in toata splendoarea ei, la intrebarea “De ce sa vina un turist strain in Romania?” Ati observat ca nici ea nu gasea niciun motiv plauzibil? A luat-o pe aratura cu sufletul pereche si cu asemanarile dintre noi si chinezi, la capitolul obiceiuri.
Concluzia e ca toata povestea asta e penibila, extrem de daunatoare pentru noi si ne arata, inca o data daca mai era nevoie, cat de competenti si ce viziune isteata au cei care ne conduc.
Pingback: Incompetenta - Ziarul toateBlogurile.ro
La fel de neatinse vor fi inca 80 de ani de acum incolo cu asa reclama, pardon, brand:)). E pur si simplu penibiiil. Cred si eu ca nu stie ce se merita vazut in tara asta din moment ce ea altceva in afara de Mamaia si Maramures nu stie…si cum ar putea afla daca vacantele si le-a facut numai la zeci de mii de km departare de Land of choice.
Daca tot s-au axat pe munte de data asta, pai lua un grup de “muntomani” ii trimitea pe toate traseele posibile de prin tara si le cumparau drepturile de autor pe fotografiile facute si iesea o treaba de o mie de ori mai originala si mai interesanta decat aberatia asta…un simplu colaj vorbea de la sine! Sa-mi spuna ea mie ce persoana intreaga la cap sta sa descifreze minunea aia de logo atunci cand printr-o minune il va vedea pe undeva. Turismul in ziua de azi inseamna reclama, si reclama mai buna decat fotografiile in cazul de fata nu prea vad. Trebuie sa-i arati omului ce poate sa vada/faca aici, sa-l faci sa-si doreasca sa ajunga in locul ala…
Explore the Carpathian garden….Mare ti-e gradina Doamne!!!