Este clar pentru oricine ca un turist sosit in Romania, cam din orice tara de pe Pamant, are o mica agenda personala in care si-a notat locurile pe care ar vrea sa le vada. Ajunge cu avionul in Bucuresti si vrea sa mearga pe undeva. Pentru toti Europenii cea mai simpla metoda de transport este trenul.
Spre marea lor supriza la noi nu e chiar asa si Gradina Carpatilor ofera mult spatiu verde in gari si pe peroane . Acestea sunt foarte mici astfel incat, ne mai luand in calcul inaltimea de la care trebuie sa sari , ajungi in miriste. Asta se intampla deoarece peroanele erau calculate la un numar de vagoane de pe vremea lui Ceausescu si construite ultima oara tot atunci dar intre timp, ca si pentru strazi cu masinile, numarul persoanelor care folosesc trenurile a crescut.
Peste tot in Europa oamenii folosesc sistemul de cai ferate din foarte multe motive. In principal fiindca e greu de mers cu masina prin toate metropolele, parcarile sunt scumpe, benzina sau motorina la fel iar cu trenul este deci mai ieftin si mai comod. In Barcelona in gara Franca totul era extrem de curat si aranjat, birouri de informatii peste tot si toata lumea foarte amabila. In Hannovra si Hamburg trenurile ajungeau la minut asa ca iti puteai planifica timpul cu exactitate.
[nggallery id=81]
In Franta la Gare de L’est este o nebunie, lumea intra si iese foarte grabita dar totul iti lasa impresia unui loc extrem de bine administrat si gandit. Gara din Praga este de asemenea tipic comunista insa totul este macar revopsit, aceleasi birouri de informare turistica peste tot , cu pliante si informatii despre ce e de vazut acolo si in general o atmosfera unde te simti in siguranta.
Pana si gara din Cernauti este mult mai frumoasa decat orice gara de pe la noi, mai primitoare si mai curata.
Oare va fi si la noi vreodata un sistem CFR folosibil ? …
Pingback: Gradina fara cai ferate - Ziarul toateBlogurile.ro