Avion intors din drum din cauza unor toalete defecte

Pana aici poate nimic nu ar parea atat de iesit din comun, asta pana sa aflam ca avionul s-a intors dupa 5 ore de zbor! E vorba de o cursa Air France aflata in drum spre Paris din Brazilia, care a realizat o intoarcere de urgenta la Rio de Janeiro din cauza faptului ca mai multe toalete din aeronava nu functionau corect.

Aeronava Boeing 747 cu 443 de pasageri la bord a plecat de la Rio marti dupa-amiaza. Dupa doua ore si jumatate de zbor, pilotul a luat decizia de a se intoarce in Brazilia, motivand aceasta hotarare prin faptul ca drumul de 11 ore cu o parte din toalete defecte ar fi creat un mare disconfort pasagerilor.

Va dati seama cum au reactionat acestia. Numai multumiti n-au fost :) . Odata ajunsi inapoi in Rio de Janeiro, fie s-au intors la casele lor, fie au fost cazati la hotelurile din capitala braziliana asteptand ca zborul sa fie reprogramat. Cert e ca nemultumirea a fost foarte mare in randul calatorilor care au pierdut alte zboruri de legatura, si-au ratat intalnirile sau au pierdut cateva zile din vacanta planificata cu mult timp inainte.

Pretul corect pentru o camera de hotel

A meritat hotelul banii pe care i-ati dat pe o noapte de cazare? A fost un chilipir sau dimpotriva, facilitatile camerei au fost supraevaluate? Sunt raspunsuri si opinii pe care, cu siguranta, cu totii le-am formulat dupa o vacanta.

Hotel.info a realizat un clasament al oraselor lumii in functie de raportul calitate-pret pentru hoteluri, pe baza evaluarilor facute de utilizatorii sai in prima jumatate a anului 2010. Cei ce acceseaza site-ul pot evalua, pe langa dotarile camerei sau amabilitatea personalului, si raportul intre pret si serviciile oferite, pe o scara de la 1 la 10.

Clasamentul primelor 10 orase din intreaga lume, in functie de raportul calitate-pret:

1. Praga: 7,64
2. Lisabona: 7,58
3. Budapesta: 7,53
4. Berlin:    7,47
5. Ottawa: 7,42
6. Varsovia: 7,38
7. Viena:    7,29
8. Tokyo: 7,28
9. Bucuresti: 7,25
10.Madrid: 7,14

Dupa cum vedeti, si Bucurestiul e cuprins in acest top, cu o nota de 7.25 din 10 :). Cei mai multumiti sunt clientii hotelurilor din Praga, ale caror camere sunt corect evaluate. Urmeaza, la foarte mica distanta Lisabona si Budapesta, unde hotelierii ofera servicii bune la un pret corect.

Va intrebati probabil unde sunt situate metropole ca Paris sau Londra. Capitala franceza a obtinut un scor de 6.28 iar cea britanica, un scor de 6.11, punctaje mici care arata ca renumele acestor orase creste si pretul camerelor de hotel si nu neaparat calitatea serviciilor hoteliere.

Romanii renunta la concediu

Lipsurile tot mai acute si jaful sistematic la care suntem supusi zilnic de catre al nostru drag stat ne-au adus in situatia de a ne putea permite cu greu un concediu de cateva zile pe an. Asa ca frustratrea devine tot mai mare, mai ales cand realizezi ca esti in postura de a supravietui si nu de a trai cu adevarat.

Un sondaj realizat de catre Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie in perioada 8 -9 iulie arata, fara dubii, ca majoritatea romanilor au renuntat la concediul de anul acesta. Va dati seama ca sondajul vine sa reconfirme ceea ce stiam si noi de mai demult. Vad saptamanal in mass-media stiri despre agentii de turism falimentare, turisti care au fost abandonati de catre agentie in tara de destinatie si tot felul de astfel de situatii neplacute. E clar ca agentiile o duc tot mai greu si ca romanii raman in majoritatea lor acasa, consolandu-se cu un gratar la marginea orasului, un strand sau o escapada de weekend prin imprejurimi. O parte dintre destinatiile externe sunt in cadere libera: Egiptul, Tunisia sau Malta pe cand altele se mentin inca pe linia de plutire: Grecia, Bulgaria sau Turcia.

Poate cea mai buna parte a acestei crize este aparitia ofertelor de genul “Platesti 1 si merg 4!” care au iesit pe piata de curand pentru Grecia. Eram obisnuita cu o alta varianta a acestei oferte si m-a frapat transformarea sa intr-una si mai generoasa :). Asa ca, pentru cine mai are inca bani sa mearga in vacanta, e bine sa profite de o astfel de oferta, insa sa aiba o mare grija in privinta agentiei pe care si-o alege.

Topul oraselor europene

Astazi TripAdvisor a dat publicitatii rezultatele sondajului anual referitor la orasele din Europa, alcatuind un top al celor mai interesante, curate sau scumpe orase europene. Nu lipsesc insa nici clasamentele negative, ce contin categorii de genul: cele mai murdare sau mai periculoase orase de pe continent. Sondajul a fost realizat pe un esantion de 3.000 de respondenti in perioada mai – iunie 2010.
Clasamentele arata cam asa:

Cea mai buna mancare: 1. Roma     2.         Paris      3. Barcelona
Cea mai proasta mancare: 1.    Londra     2.     Liverpool       3.    Birmingham
Cele mai incitante: 1.    Londra    2.    Paris    3.    Barcelona
Cele mai usor de strabatut (in care turistii se pot descurca foarte usor) : 1.    Londra    2.    Paris    3.    Barcelona
Cele mai dificil de strabatut: 1.    Roma    2.    Venetia    3.    Atena
Cei mai aratosi localnici: 1.    Roma    2.    Barcelona    3.    Milano
Cei mai putin atractivi locanici: 1.    Cracovia     2.    Birmingham    3.    Gdansk
Cele mai plictisitoare: 1.    Birmingham    2.    Zurich     3.    Gdansk
Cele mai sigure: 1.    Geneva    2.    Zurich    3.    Londra
Cele mai periculoase: 1.    Istanbul    2.    Barcelona    3.    Roma
Cele mai scumpe: 1.    Londra     2.    Paris     3.    Venetia
Cel mai bun raport calitate – pret: 1.    Lisabona    2.    Praga    3.    Istanbul
Cele mai murdare: 1.    Atena    2.    Istanbul    3.    Roma
Cele mai curate: 1.    Zurich    2.    Geneva    3.    Stockholm

E clar pentru gurmanzi, de exemplu, ca Roma inseamna inseamna rasfat culinar iar Londra e un oras pe care ar trebui sa-l evitati din acest punct de vedere. Insa capitala Angliei are multe alte atuuri; e unul dintre cele mai interesante orase europene, cu foarte multe obiective turistice, un loc in care cu siguranta nu te plictisesti insa pentru care trebuie sa platesti destul de mult. Parisul sta bine atat la capitolul mancare, atractii turistice dar si sistem de informare turistica desi si aici sunt preturi destul de piperate. Nu in ultimul rand, o atentie sporita ar trebui sa acordati sigurantei personale si a bunurilor voastre atunci cand vizitati Istanbul-ul, Barcelona sau Roma.

Important e sa stiti ceea ce va doriti de la o vacanta si sa va alegeti o destinatie in functie de acest lucru.

Doua noi trasee din Palatul Parlamentului, deschise vizitatorilor

Cele doua rute adaugate in sectiunea deschisa pentru turisti au fost inaugurate astazi. Acestea cuprind un segment din subsolul institutiei, terasa si o zona a salii de expozitii “Constantin Brancusi”. Primul tur, cel care cuprinde si terasa cladirii, ofera turistilor o priveliste panoramica a Bucurestiului si va costa 15 lei. Pentru a spori atractivitatea pentru vizitatori, se pare ca va functiona pe terasa un mic restaurant, de care se vor putea bucura toti cei curiosi sa vada celebra Casa a Poporului. Cel de-al doilea traseu cuprinde subsolul institutiei si va costa 10 lei.

Pana acum erau deschise pentru accesul publicului larg 8 sali de conferinte, o sala de protocol si 4 galerii. Incepand de astazi, daca doriti sa faceti un tur complet al Palatului Parlamentului, cuprinzand si noile sectiuni deschise, va trebui sa platiti 45 de lei de persoana.

Ce e deranjant e ca nici acest eveniment, ce trebuia sa fie unul lipsit de conotatii politice, nu a scapat de speculatii. Asa cum a aparut peste tot in presa, Camera Deputatilor a achizitionat 80 de stalpi opritori si de ghidaj la pretul de (doar) 24.099 de lei pentru a marca aceste noi trasee. Exista insa si varianta conform careia achizitia a fost facuta pentru a ingradi accesul presei in momentul in care demnitarii isi fac aparitia in incinta cladirii. Nu se stie care e, de fapt, varianta reala insa cert e ca avem incepand de astazi, acces largit in cel mai important obiectiv turistic al Bucurestiului.

Primul zbor nocturn pentru Solar Impulse

Primul avion solar din lume, Solar Impulse, a facut ieri un zbor demn de Cartea Recodurilor. Aeronava a decolat miercuri dimineata la ora 7 de pe aeroportul Payerne, Elvetia si s-a reintors pe aceeasi pista dupa 26 de ore. In momentul in care soarele a rasarit, in aceasta dimineata, avionul mai avea resurse pentru inca 3 ore de zbor :) .

Avionul a zburat cu o viteza de 120 de km/h, atingand altitudinea de 8.500 de metri si zburand fara probleme si pe timpul noptii. Aeronava are 12.000 de celule solare pe aripi si 4 motoare electrice, noaptea motoarele fiind alimentate de bateriile performante ce stocheaza energia din celulele solare.

Echipa de cercetatori elvetieni, cei care au initiat acest proiect ambitios, spera ca la anul sa poata traversa Atlanticul si, de ce nu, sa realizeze o calatorie in jurul lumii in 2012. Important e ca au demonstrat ca energiile alternative pot fi folosite cu succes chiar si pentru alimentarea unui avion si ca poate e momentul sa ne concentram atentia si asupra protejarii mediului inconjurator.

httpv://www.youtube.com/watch?v=DsReZUjLbkg

Muntenegru – noul refugiu al milionarilor

Povestea foarte interesanta a reinventarii portului din Muntenegru a fost adusa astazi in discutie de CNN intr-un interviu cu multimilionarul din spatele acestui proiect, Peter Munk. Pe scurt, este vorba despre modernizarea bazei navale ex-comuniste din Golful Kotor, Muntenegru, si transformarea ei in noul loc de intalnire al celor mai bogati oameni din lume pasionati de iahturi.

Multimiliardarul, proprietarul celei mai mari companii de extractie a aurului din lume, a inceput transformarea zonei intr-un loc plin de stralucire, cu hoteluri de lux, bulevarde largi cu magazine si brand-uri celebre si un port cu o capacitate de 600 de iahturi. Zona saraca de acum, cu unul dintre cele mai scazute PIB-uri din Europa poate deveni o concurenta serioasa pentru Monaco, Cannes sau Saint-Tropez.

In interviul acordat CNN-ului, Munk poveste cum, din intamplare, a pus ochii pe aceasta zona, intr-o calatorie de afaceri. Pe atunci, in 2003, nu exista nimic in Muntegru decat o baza militara iugoslava parasita in Tivat si alte constructii vechi si darapanate. Frumusetea peisajului si noutatea locului l-au facut pe afacerist sa discute cu oficialitatile statului si apoi sa investeasca, impreuna cu alti prieteni pasionati de iahturi, in Porto Montenegro din Tivat. Un factor decisiv a fost si atractivitatea fiscala, statul muntenegrean sprijind investitorii straini prin taxe si impozite scazute.

Astazi prima faza a proiectului este deja finalizata, aceasta cuprinzand 200 de apartamente, 300 de dane de ancorare si 85 de iahturi de toate dimensiunile ancorate in port. Urmeaza alte si alte investitii care vor schimba atat infatisarea portului cat si mentalitatea oamenilor dar si imaginea acestei tari in lume.

E bine ca se poate in alte tari . Ma intreb daca la noi ar fi posibil asa ceva. Insa ma gandesc ca pentru asta ar trebui sa fie, pe langa oameni cu bani si un stat inteligent, care sa vina in sprijinul celor care vor sa investeasca in Romania. Iar asta e departe de adevarul de la noi.

httpv://www.youtube.com/watch?v=ecESf-n0qM0

Terminal de 3 miliarde de dolari in Aeroportul din New Delhi

Parca pentru a sfida o parte a Globului aflata inca in chinurile crizei economice si pentru a atrage atentia asupra situatiei economice a tarii care s-a imbunatatit considerabil in ultimele luni, indienii au inaugurat sambata cel mai nou terminal al Aeroportului Indira Ghandi din New Delhi. Terminalul nr. 3 a fost inaugurat oficial in prezenta primului ministru dar si a numerosilor curiosi sa vada impunatoarea constructie, al treilea terminal ca marime din lume.

Insa nu numai marimea spatiului explica pretul de 3 miliarde de dolari platit pentru realizarea terminalului. Acesta este prevazut cu 63 de lifturi, 95 de birouri de imigrare, 168 ghisee pentru check-in si un sistem de scanare a bagajelor care poate verifica pana la 12.800 de bagaje pe ora. Tot in incinta terminalului va functiona si primul hotel de tranzit al Indiei ce va avea 100 de camere. Nu lipsesc barurile, cafenele si restaurante sau zonele special amenajate pentru shopping.  Pentru a evita caldura si praful din New Delhi terminalul dispune de 4.300 de locuri de parcare precum si de conexiuni la liniile de metrou care duc spre oras.

Oficialii sustin ca noua constructie va putea primi 34 de milioane de pasageri pe an. Proiectul are, bineinteles, si criticii sai. O parte din acestia se intreaba daca a fost oportuna construirea acestui terminal si suportarea acestor costuri uriase in conditiile in care mai putin de 1% din populatia Indiei calatoreste cu avionul :) .

Londra vrea sa introduca telecabina peste Tamisa

[singlepic id=503 w=400 h=350 float=]

Autoritatea de transport londoneza planuieste construirea unui sistem de telecabina care va travesa Tamisa, sistem ce se doreste a fi realizat pana la Jocurile Olimpice din 2012.

Proiectul va costa 25 de milioane de lire sterline si va trasporta 2.500 de pasageri pe ora la o inaltime de 50 de metri, parcurgand traseul dintre arena O2 si centrul ExCel din Londra, ambele locatii olimpice. Telecabinele vor pleca la fiecare 30 de secunde iar calatoria va dura aproximativ 5 minute :) . Astfel, turistii vor putea admira frumusetile Londrei dar si Parcul Olimpic de la inaltime si, in acelasi timp, vor putea parcurge distanta dintre cele doua centre mult mai repede.

Discutiile referitoare la finantarea acestui proiect au inceput astazi si se vor derula timp de o luna, pana pe 2 august cu numeroase organizatii private. Printre marile orase din lume care folosesc acest sistem se numara: Barcelona, Hong Kong, Lisabona, New York sau Singapore.

5 lire pentru un loc in picioare :)

[singlepic id=502 w=320 h=240 float=]

Asta sustine seful companiei aeriene Ryanair, Michael O’Leary, care crede ca va putea introduce astfel de locuri pe verticala in aeronavele sale, pentru care pasagerii vor plati o suma extrem de mica. Multi sustin ca e doar o alta incercare a lui O’Leary de a face publicitate propriei sale afaceri deoarece apare periodic in mass-media anuntand lucruri mai mult sau mai putin scandaloase.

Cu toate acestea, O’Leary anunta ca Ryanair planuieste sa revolutioneze transportul aerian prin introducerea de zboruri in care pasagerii sa stea in picioare pentru numai 5 lire biletul. De asemenea, compania aeriana low-cost vrea sa perceapa calatorilor o taxa de o lira pentru folosirea toaletei, in scopul de a “schimba comportamentul pasagerilor” si de a finanta biletele ieftine pentru locurile in picioare.

Planul Ryanair merge si mai departe. Compania vrea sa elimine ultimele 10 randuri de scaune de la toate cele 250 de aeronave pe care le detine si in locul lor sa introduca 15 randuri de locuri pe verticala :). In plus, cate doua toalete din avion ar putea fi eliminate pentru a crea spatiu suplimentar. :)

Desi contestatarii masurilor sunt convinsi ca noile “scaune” nu vor trece de testele de siguranta, conducerea Ryanair este foarte optimista. Pe noile locuri pasagerii vor fi in continuare legati cu o centura de siguranta, respectand normele si reglementarile actuale. Ramane de vazut daca o asemenea noutate va putea fi introdusa. Cert e ca pare interesanta si viabila pentru o cursa interna, de scurta durata.