Albania vrea sa profite de criza greceasca

Tot se afla in apropiere iar lucrurile in Grecia nu par a se imbunatati. Asa ca  albanezii “saritori” vor sa-si ajute vecinii, sa le gazduiasca o parte din turisti :). Au si cu ce pentru ca Albania, desi a trecut prin momente foarte dificile in istoria sa, pare sa se fi linistit si are un potential turistic deosebit. In plus, tara e prea putin cunoscuta in intreaga lume, desi are o zona de coasta interesanta cu numeroase insule, peisaje diverse, munti,  castele si fortarete antice. Pentru multi dintre turistii din toata lumea, Albania e unul dintre putinele locuri ramase neatinse din Europa, un loc ferit de globalizare, poluare si de degradarea peisajului natural. Asta nu inseamna ca nu si-au construit si ei hoteluri si statiuni moderne cu care sa-si primeasca turistii cum se cuvine.

Din cauza faptului ca grecii trec acum prin momente dificile din punct de vedere economic, albanezii resimt si efectele negative ale acestei situatii, nu numai cresterea numarului de turisti. Partea proasta e ca peste 500.000 de albanezi lucreaza in industria turistica din Grecia iar o parte dintre ei se intorc acum acasa, ramasi fara locuri de munca si implicit fara venituri. Desi partea buna e ca Albania va avea acum personal bine pregatit in domeniul ospitalitatii, nu se stie cati dintre acestia vor putea fi asimilati in turismul albanez si cati vor ramane in continuare pe drumuri.

Mamaia live pe Internet cu IPIX

Maine va fi lansat cel mai nou proiect al IPIX Romania in parteneriat cu Asociatia Patronala Mamaia, www.mamaia360.ro. Pe scurt, e vorba de promovarea destinatiei turistice Mamaia cu ajutorul tehnologiei IPIX, adica vizualizarea interactiva la 360×360 de grade a statiunii. In proiect sunt incluse 30 de hoteluri din statiune, asa ca prin turul virtual utilizatorii pot vedea live conditiile si serviciile oferite de hoteluri, restaurante, cluburi si parcuri de distractie. Asa cum ne promit creatorii acestui proiect, vom putea intra virtual prin camerele hotelurilor sa ne convingem cu ochii nostri de conditiile de acolo, vom putea merge si prin restaurante sau terase, sa vedem Aqua Magic-ul pe Internet sau chiar sa ne plimbam cu telegondola :). Daca va conving imaginile transmise live, veti putea face chiar si o rezervare pe site-ul Mamaia360 pentru hotelurile din statiune.

In caz ca va place ceea ce vedeti si daca imaginile nu tin loc de concediu :), puteti beneficia de unul din premiile oferite de IPIX. E vorba de concursul “Vacante gratis in Mamaia” in cadrul caruia 100 de participanti vor putea castiga prin tragere la sorti o vacanta de 7 zile pentru 2 persoane la Mamaia in perioada 7 iunie – 1 septembrie 2010. Si cum romanului ii plac tot mai mult reality show-urile, se pare ca fericitii castigatori ai vacantelor vor fi protagonistii unui astfel de eveniment ce va fi transmis live pe internet.

Cert e ca ideea e interesanta si sunt foarte curioasa sa vad cum va arata transmisia din statiune. Acum fiind vorba si de concurs si avand bugetul tot mai subtire, multa lume va incerca sa prinda un premiu, chiar daca va fi expusa camerelor de luat vederi. Numaratoarea inversa pe site a inceput iar lansarea va avea loc maine la ora 11, asa ca nu scapati din vedere momentul.

Destinatii cu si fara fum

Daca tot a fost ieri Ziua Mondiala Antifumat, va propun un top realizat de site-ul Skyscanner al tarilor unde nefumatorii pot scapa fumul de tigara atat de deranjant pentru ei dar si tarile unde viciatii isi pot aprinde tigarile in liniste :).

Astfel, daca sunteti nefumatori, puteti vizita linistiti Islanda, Canada sau Norvegia. In aceste tari fumatul este interzis de cativa ani buni in spatiile publice, inclusiv baruri, restaurante si cluburi. Mai mult, in unele provincii din Canada proprietarii de magazine sunt obligati prin lege sa nu tina la vedere pachetele de tigari, in acest fel fiind eliminata si tentatia, mai ales pentru cei tineri. Nici in Irlanda nu e deloc bine din acest punct de vedere deoarece e prima tara din lume care a impus interzicea totala a fumatului in locurile publice. Australienii sunt si ei la fel de porniti impotriva obiceiului nociv, mai ales ca au si un motiv specific si foarte bine intemeiat: se pare ca unul dintre incendiile majore de anul trecut a fost provocat de o tigara aprinsa aruncata din masina.

Daca asteptati vestile bune, iata ca vin si acestea :). Mai ales ca o parte din cele mai permisive tari in ceea ce priveste fumatul sunt aproape de noi. Chiar daca Serbia sau Spania au o legislatie care interzice fumatul in locurile publice, aceasta este mai mult formala. Cam peste tot in baruri sau restaurante fumatorii isi pot face de cap, chiar daca semnele care interzic acest obicei sunt destul de prezente pe peretii localurilor.  Cu toate acestea se pare ca in Spania se pregateste o noua lege, mult mai stricta, ce va fi introdusa la sfarsitul anului 2010. Japonia este si ea un paradis pentru fumatori; aici tigarile sunt foarte ieftine iar fumatul este permis in restarantele si barurile din cea mai mare parte a tarii.

Am lasat pentru final una din destinatiile preferate de romani: Grecia. Daca nu stiati, Grecia este tara cu cel mai mare consum de tigari pe cap de locuitor; deci va puteti petrece vacantele alaturi de cei mai inraiti fumatori din lume :). Desi a fost si aici introdusa o lege de interzicere a fumatului in baruri, restaurante si cluburi se pare ca nimeni nu o respecta . :) Asa ca, daca sunteti fumatori si vreti sa va simtiti in largul vostru in concediu, fara a fi agasati de interdictia de a va practica viciul, Grecia e alegerea potrivita.

Portul Vathi din Ithaca

Trezindu-ne in gand cu maxima ” Fara Navigare viata e pustiu ” am ridicat de urgenta panzele si am plecat spre Vathi. Portul asta in prima instanta nu-l vazusem pe harta insa parea cel mai interesant port dintre toate , numele sau insemnand in greaca ” adanc ” si chiar asa si era el fiind adanc ascuns in inima Ithacai.

Drumul pana acolo a fost interesant fiind putin mai linistit decat cel din prima zi dar tot avand un vant de 20 – 22 in medie si deci o viteza cam de 9 – 10 noduri. Ne mandrim cu faptul ca motorul l-am folosit doar la parcari si in rest am profitat din plin de propulsia natural :) Am trecut usor pe langa Kalamos si am iesit in larg in mijlocul vantului travers dinspre Italia asa ca am bagat ceva volte insa cu zambetul pe buze de data asta. Vremea a tinut cu noi , ne-am bronzat , am navigat am cantat si am baut :) Na, ca Popeye :)

Apropierea de Vathi ne-a crescut iarasi pulsul, eu fiind la timona pana cand au inceput manevrele de acostare. Am gasit un loc in care sa parcam si am tras lateral intre 2 barci care erau trase exact la fel. Imediat dupa acostare au venit 2 politisti de la paza de coasta care ne-au rugat sa punem barca perpendicular pe chei, chestie care ne-a enervat intai dar dupa explicatiile lor cum ca cele 2 pleaca acum iar diseara vin macar 30 de barci si nu e loc ( ceea ce s-a si intamplat ) am zis ca n-are rost sa ne luam de gat cu paza de coasta ( semi – grevista ) chiar din a 2-a zi asa ca am luat-o de la capat cu manevrele si am acostat exemplar, perpendicular pe chei.

[imagebrowser id=68]

Stiu ca suna obositor dar romanul cand ajunge pe undeva pe la pranz si e in vacanta se gandeste la un gratar asa ca asta am facut si noi. Era cam ora 3 cand am acostat si am facut un plan rapid de care, ati ghicit, nu ne-am tinut :) Prima tura am plecat skipperiii impari ( 1 , 3 si 5 ) impreuna cu gratarul, carbunii , lemnele si niste beri , cu totii in dinghy insa de data asta cu bidonul de benzina dupa noi. Planul era ca skipper 1 sa ne duca pana pe malul celalalt unde vazusem noi o poienita langa apa , timp in care skiperii pari faceau carnea. O data ajunsi pe mal 3 si 5 faceau focul timp in care 1 se intorcea sa ia pe ceilalti 2 si restul de bere, carne legume etc. Totul a mers perfect numai ca era un vant super puternic si ne-a luat vreo 30 de min sa facem un foc iar skiperii pari au venit pe jos ei hotarand ca nu se urca niciodata pe ” colacul ala plutitor ” :)

Partea proasta a fost ca “poienita” s-a dovedit a fi un micro spatiu verde langa strada si treceau tot soiul de oameni si zambeau cand ne vedeau la gratar :) Sa ne scuze daca i-am ranit moral dar nu cred.

La intoarcere am plecat si eu pe jos sa vizitez portul si am vazut multe taverne si case super interesante, mici, albe si cu niste brazi cilindrici pe la poarta ( un soi interesant de arbore totusi, probabil adaptat la zona aia ). In rest am mai vazut un ” vas al piratilor ” si un music bar inchis :) Seara am iesit in oras sa vedem vanturile de a 2-a zi si sa cumparam suveniruri. Cu stupoare am aflat ca toti vanzatorii de pe acolo aveau ba un var in Romania, ba un unchi casatorit cu o romanca ba stiau multe despre noi , in principiu ” you are worse than we are, right ? ” :) Auzisera si ei de Criza continua de la noi.

Ne-am retras pe barca si pe la 4 dimineata a inceput furtuna. Intre timp langa noi parcase un ditamai vaporul din lemn ( am ajutat si noi la acostare ca asa se procedeaza intre marinari ” :) ) si Skipperii de la 1 la 4 mai putin 3 erau stresati ca se prabuseste peste noi. Restul am dormit foarte linistiti urmand ca a doua zi sa iesim pe mare dupa furtuna , ceea ce veti vedea ca nu e chiar asa de interesant :)

Cu velierul in Grecia – drumul spre Ithaca

Kalamos arata la fel de bine si ziua si noaptea, strazile sunt micute si in general la deal :) Partea cea mai buna a fost ca l-am cunoscut pe Georgios, un proprietar de taverna care isi agata clientii aratandu-le unde sa parcheze in port :) La fel a facut si cu noi :)

Dupa ce am acostat si am facut cateva poze am plecat cu Skipper 1 sa exploram zona, sa bem o cafea si sa vedem pe unde gasim pescarii dimineata. Ceilalti au ramas pe barca sa pregateasca mancarea ( aveam inca frigiderul plin cu ce ne luasem de acasa ) asa ca am avut ceva vreme. Cand am revenit ( dupa cateva beri iarasi ) totul era pregatit pentru gratar asa ca am dezlegat dinghy ( barca pneumatica ), l-am aruncat la apa si i-am montat motorul si am plecat sa exploram plaja pe care o vazusem din barca si parea propice unui gratar. Insotit de o noua bere si fara sa ne uitam ( evident ) daca mai avem benzina sau macar sa luam vaslele , am plecat voiniceste spre plaja, am debarcat si am ales un loc bun de pus gratarul. Cand sa plecam inapoi, dupa ce am dus barca mai in larg, motorul nostru a cedat deci cum s-ar zice am ramas in ” pana prostului ” :) Am tras barca pe mal si hai sa ocolim malul si sa reintram in port.

Iarasi usor de zis si greu de facut fiindca vantul despre care va spusesem ieri aducea niste micro valuri spre tarm si in plus erau niste curenti subacvatici destul de puternici pentru un om cu cateva beri la activ si cu capul in soare toata ziua :) Plus ca pe fund nu era nisip ca la noi ci pietre asa ca imi sareau slapii o data la 30 de secunde si imi lua vreo 2 minute sa-i recuperez si sa mi-i pun la loc. Dupa vreo 20 de cazaturi si cand am ajuns la o zona cu pietre acoperite cu un soi de mal m-am hotarat sa ma apuc de inotat fiindca nu mai ieseam de acolo.

Georgios s-a distrat puternic vazandu-ne pe jos si ne-a dus cu barca lui pana pe mal sa recuperam Dinghy insistand ca nu pricepe cum naiba stam in pielea goala pe frigul ala. Cand ne-am intors cu barca i-am lasat cateva beri amintire , sa-i mai taie frigul :)

[imagebrowser id=67]

Dupa ce ne-am linistit si am mancat ceva am plecat sa vizitam satucul Kalamos. Toate casele erau pe un deal asa ca urcarea a fost cam anevoioasa. De la un magazin local am cumparat branza feta, oregano, ulei de masline si masline si am mancat ceva traditional :) Am incercat sa interactionam cu localnicii dar ei cam lipseau asa ca am interactionat cu maslinii si lamaii de pe margine din care ne-am infruptat din plin.

Spre seara la intoarcere am tras la Georgios unde am mai bagat cateva beri si am facut planul pentru a doua zi.

Dimineata Skipper 1 a sarit pe pescari de la care a luat la niste preturi exorbitante diferiti pesti care ne-au fost vanduti ca dorada, biban si o chestie verde care cica era chiar gustoasa pana la urma :)

Dupa o noua cafea la Georgios am bagat viteza fiindca aveam de mers catre Ithaca in portul Vathi mai precis. In drum am trecut pe langa Meganisi si am vrut sa tragem pe o plaja pustie insa nu prea a tinut ancora ( ca nu avea in ce ) si pana ne-am tot invartit a intrat soarele in nori si am plecat si noi :) Iarasi am prins un vand bunicel cam de 20 in medie si am putut merge cu 8 – 10 noduri asa ca am ajuns in Vathi cam pe la 3 la pranz.

Aici a fost totul foarte interesant si am facut si o ” romaneasca ” despre care va voi povesti in episodul urmator :)

httpv://www.youtube.com/watch?v=POgUeeTELpg

Excursie in Grecia – ziua 2 – port Kalamos

Dupa un drum total de 30 de ore si doua masini germane bulite am ajuns pe seara in Lefkada. Partea proasta a fost ca, in afara faptului ca la granita Bulgaria – Grecia la 5 dimineata nu mai pornea turbina deci kanci putere la Vito, prietenii palicari au iesit in strada si au blocat autostrada deci am fost nevoiti sa o luam prin munti. Partea si mai proasta era ca ploua torential, drumul prin munti era de o masina jumate maxim latime , GPS-ul arata numai aiurea iar pe asa zisa sosea incepusera sa apara mici raulete. Si noi urcam si tot urcam cu 20 – 30 la ora. Rupti de foame fiindca evident nicaieri nu era deschis nimic si vazand noi ca parca ploaia a inceput sa opreasca ne-am scos sculele si am pus de un gratar ad hoc. Dupa aceea lucrurile au inceput sa arate mai bine.

Am ajuns pe la 7 la Lefkas unde Orestes ( proprietarul barcii ) ne astepta sa faca check in-ul si care a durat cam 3 beri ( o ora ) pentru echipaj si restul in secunde pentru skipperii de la 1 la 2 :) Am luat o Bavaria 38 cruiser cu 3 dormitoare, living, baie si bucatarie insa cand am intrat sa vad dormitoarele am jurat ca nu ma bag treaz intr-o cusca de aia.  Ziceai ca e vreo turela de tanc ceva sau orice alt loc mic va inchipuiti asa ca prima noapte a fost stresanta. Asa e totdeauna prima data :)

[imagebrowser id=66]

Seara am inceput sa ne facem programul de navigare pentru a 2-a zi si cum toti aveam chef de umblat am stabilit ca tinta virtuala Zakintos la cam 80 de mile de noi. Vantul parea sa ne ajute si am zis ca incercam o distanta cat mai mare in prima zi sa avem de unde sa ne intoarcem :) Zis si nefacut fiindca a doua zi pe mare lucrurile au stat cu totul altfel. Skipper 1 disperat de bucurie ca e vant puternic a bagat viteza de mergeam doar cu 9 – 11 noduri , barca bandata ( aplecata ) cam  la un 45 de grade si cand mai venea cate o pala de vant ne apleca aproape de un 85 ( la 90 atingeam apa ;) ) Vantul ce-i drept era super bun pentru el ca si capitan cu experienta  insa pentru noi ceilalti , aflati la prima zi pe apa, nu era chiar asa de amuzant. Norocul nostru e ca ne-a tot imbiat sa conducem si noi asa ca si eu si colegul Skipper 3 am condus velierul destul. E destul de peste mana de condus fiindca de ex daca bate vantul travers din dreapta si vine o pala mai puternica si te culca pe stanga , din reflexul de sofer tragi dreapta insa aici risti sa te rotesti cu manevre de astea :) Trebuie tras tot stanga ceea ce ne-a luat vreo cateva minute si incercari sa ne obisnuim sa facem. Oricum a fost super.

Dupa vreo 30 de volte ( rotiri ale velelor de pe dreapta pe stanga si invers , necesare schimbarii cu 90 grade a directiei de mers ) si tot atatea injuraturi in gand am observat ca nu prea avem sanse la Zakintos si nici macar la Ithaca asa ca am schimbat din mers planul si am ales sa tragem la Kalamos.

Intrarea in port e senzationala fiindca iti apare de dupa o stanca inconjurata de o apa limpede si stralucitoare dar noi , dupa cum incepusem excursia cu stangul, stateam cu stres daca o sa acostam cum trebuie asa ca doar eu am cam savurat momentul :) Inainte de intrarea propriu zisa am vazut cateva plaje unde puteam sta , face baie si un gratar din ce ne adusesem de pe acasa.

In port ne-a asteptat Georgios, un fel de smecher local, proprietar de taverna si barcagiu care veti vedea maine cam cat de ” de ajutor ” ne-a fost. :)

Excursie in Grecia – cu velierul printre insule

Putine lucruri in lumea asta sunt mai frumoase si mai pline de aventura decat o reeditare a celebrului ” Toate panzele sus ” printre insulele Grecesti :) Tocmai m-am intors dintr-o excursie de neuitat cu un velier Bavaria 38 Cruiser prin Marea Ionica unde am navigat pe toate soiurile de vreme, valuri si vanturi :)

Trebuie sa recunosc din start ca ideea nu mi-a apartinut ci promotorilor brand-ului ” Marinarul Dracula ” , oameni dintre care 2 au mai fost si anul trecut in aceasta aventura dar au recunoscut faptul ca anu asta a fost mult mai frumos :) Asa ca pur si simplu am fost invitat sa fiu membru  ( Skipper 5 :) ) al echipajului si fara sa ma gandesc de 2 ori am si acceptat. Planul era foarte simplu si nu prea bine pus la punct fiindca, veti observa din episoadele ce vor urma, marinarul pe velier depinde de vant. Ai vant bine, mergi , dar daca nu ai vant ai cam pus-o si iti scoti puntea de inot si bei bere la soare :)

Sa gasesti o barca nu e foarte greu , internetul fiind plin de oferte, insa problema e sa te poti si plimba cu ea. Norocul nostru a fost ca unul dintre noi avea permis de navigare la maxim 20 de mile de mal, permis obtinut dupa cursuri in Romania si Grecia , deci dupa ce l-am intitulat Skipper 1 ( Capitan ) si l-am pus in fruntea noastra, treburile au mers mai usor.

[imagebrowser id=65]

Asadar am plecat cu prietenul din poza din Iasi spre Constanta unde am facut jonctiunea ( si am ciocnit vreo 2 cutii ) cu colegii de acolo. Vremea pe litoral era excelenta, 28 – 30 de grade, soare si frumos. Pe drum am bulit insa un Audi S4 ( turbina picata ) asa ca ultima parte am mers-o cu 90 la ora de aici si setea teribila cu care am ajuns in vechiul Tomis :)

Am incarcat un Mercedes Vito dupa cum vedeti in poza cu carne, conserve, bere si Jack si am plecat spre Lefkada. Am hotarat (prin vot ) sa mergem prin Bucuresti fiindca de bine de rau aveam o autostrada asa ca am mers Constanta – Bucuresti – Giurgiu – Ruse – Sofia – Salonic – Lefkada. Drumul a fost cam lung fiindca la granita dintre Bulgaria si Grecia , pe la 5 dimineata , am bulit si Mercedes-ul :) Tot diesel si tot ceva pe la turbina parca fiindca urcam pantele cu 40 la ora insa recuperam la vale cu un 130. Am ajuns pe dimineata prin Salonic unde grecii facusera o pauza de la proteste ( la ora aia ) si am cautat un service. Am gasit unul dar era inchis ca era sambata, pana la urma am sunat la aia si au venit la munca. Nu au rezolvat nimic asa ca pana la Lefkas to cam asa am mers.

In episodul de maine despre plecarea din port, traseul exact cat si despre mersul bandat pe vant de 35, Beaufort 7  :)

Fara costume de baie pe strazile din Barcelona!

[singlepic id=387 w=200 h=150 float=]

Asta vor sa transmita autoritatile locale turistilor ce, de multe ori, se plimba in costume de baie si in afara plajei, lucru ce deranjeaza unii dintre localnici. Pentru a se face auzite, autoritatile din Barcelona au imprimat deja afise pe care le vor pune, in saptamanile urmatoare, in metrou, autobuze si in toate locurile publice. Mai mult chiar, primarul orasului a trimis deja scrisori hotelurilor, barurilor sau restaurantelor, pentru a le incuraja sa promoveze aceasta campanie si in incintele lor.

E vorba de un apel la decenta si nu de o masura obligatorie care le interzice turistilor o anumita tinuta. Nu sunt percepute amenzi pentru cei care incalca aceasta recomandare. Insa autoritatile catalane spera sa educe in acest fel milioanele de turisti straini care viziteaza plajele si atractiile culturale ale Barcelonei in fiecare an.

Nu se stie daca acest apel la decenta va fi auzit de turistii ce vin in vacanta in Spania, mai ales ca in astfel de momente fiecare dintre noi vrea sa se simta cat mai liber si mai putin constrans. Si mai ales daca masura este de fapt o recomandare…Multa lume se intreaba daca, pana la urma, asta e principala problema a Barcelonei ce trebuie rezolvata. Poate ca autoritatile trebuie sa se preocupe in primul rand de problemele majore ale orasului: hotii de buzunare care dau tarcoale pe Las Ramblas, prostituatele sau criminalitatea stradala.

Zona demilitarizata coreeana – un loc inspaimantator

Asa-zisa zona demilitarizata, de fapt cea mai bine pazita granita de pe Glob, este teritoriul caredesparte Coreea de Nord de Coreea de Sud. Aceasta are 250 de km lungime si aproximativ 4 km latime si desparte inca din 1953 Coreea comunista de cea democrata fiind sub control international ONU. Deoarece nu exista nici dupa 60 de ani un tratat de pace intre cele 2 tari, ele sunt inca oficial in razboi. Mai mult, cred ca ati auzit cu totii intamplarea de zilele trecute cu o nava sud-coreeana ce se banuieste ca a fost scufundata de un submarin nord-coreean. In urma acestui incident, Coreea de Nord acuza Seulul ca a fabricat dovezi si ameninta cu declansarea razboiului.

Revenind la zona demilitarizata, aceasta a devenit un loc de interes pentru turistii din ambele tari care permit excursii de o parte si de alta a liniei albe ce marcheaza granita intre state. Zona este permanent pazita de militari ai ambelor tabere ce se tin sub observatie unii pe altii. Exista si tuneluri subterane care leaga cele doua state coreene, sapate de partea nordica. Aceasta a pretins ca tunelurile au fost folosite pentru extractia carbunelui insa varianta nu este plauzibila in conditiile in care acestea sunt sapate in granit. Sud-coreenii cred ca e vorba de o invazie militara ce ar fi fost planificata de Coreea de Nord, mai ales ca fiecare put este suficient de mare pentru a permite trecerea unei intregi divizii de infanterie intr-o ora. Al treilea tunel, descoperit in 1978, poate fi astazi vizitat de catre turistii din partea Coreei de Sud.

Filmul de pe CNN arata mai bine decat orice explicatie, starea de inclestare existenta in zona si situatia uneori demna de ridicol cu care se confrunta cele doua tari, mai ales in interiorul zonei demilitarizate.

Air France – KLM are probleme cu siguranta

O carte socanta aparuta pe piata zilele acestea pune in dificultate cea mai mare companie aeriana a Europei, Air France – KLM. Ca si cum nu ar fi fost suficiente pierderile record inregistrate in ultimul an (pierderi de 1.55 miliarde de euro intre martie 2009 si martie 2010), investigatia publicata ieri atrage atentia asupra lipsei de preocupare a companiei pentru a-si imbunatati standardele de siguranta dar si asupra accidentelor in care au fost implicate aeronavele sale.

Statisticile confirma indoielile opiniei publice referitoare la calitatea si siguranta oferita de Air France. Conform cifrelor adunate de ziarul francez Liberation, Air France se situeaza pe locul 65 din lume in topul celor mai sigure companii aeriene. Cu 1783 de decese in istoria sa, potrivit datelor compilate de catre site-ul societatii elvetiene Aircraft Crashes Record Office, Air France este a doua ca numar al deceselor inregistrate de o linie aeriana pentru pasageri, dupa Aeroflot Rusia. Pentru comparatie, Lufthansa, o companie de dimensiuni similare si cu aceeasi varsta se afla pe locul 43 in acelasi top.

Cel mai grav accident al Air France s-a inregistrat anul trecut cand o cursa de la Rio la Paris s-a prabusit in Oceanul Atlantic, cele 228 de persoane aflate la bord pierzandu-si viata. In iulie 2000, un Concorde apartinand Air France a explodat dupa decolarea din Paris, accident soldat cu 113 morti.

Autorul cartii sustine ca Air France are o flota de avione ultramoderne, piloti printre cei mai bine pregatiti din lume dar statisticile sale de securitate sunt cele ale unei companii de mana a doua. Problema identificata de el este aceea a managementului si a mentalitatii, acuzand managerii societatii de neglijenta si de indiferenta in a imbunatati standardele de siguranta.

In ciuda unei reactii oficiale de respingere a acuzatiilor din partea Air France, imaginea companiei aeriene a fost inca o data afectata puternic, contribuind astfel la erodarea situatiei financiare a companiei, cea mai proasta din ultimii 6 ani.